2024 Kia EV9, 201 ila 379 HP Güç Aralığında Hızlı veya Güçlü Olabilecek

Facebook
Twitter
LinkedIn

Abone Ol

google-news-logo-desktop

Kia Telluride ile aynı boyutlarda olan EV9, en uzun menzilli elektrikli SUV’nin şarj başına 300 mil olduğu iddia ediliyor.

  • 2024 Kia EV9, üç sıralı Telluride SUV ile neredeyse aynı büyüklükte olup, 201 ila 379 beygir gücü arasında güç üniteleri sunacak.
  • Çift motorlu dört tekerlekten çekişli yapı en güçlü olsa da, arkadan çekişli seçenek en uzun menzili sunacak – yaklaşık 300 mil olduğu iddia ediliyor.
  • EV9, Kuzey Amerika’da 2023 yılının sonlarında satışa çıkacak, ancak Kia fiyatlandırma ve diğer özel detayları açıklamak için hala bekliyor.

GÜNCELLEME 4/5/2023: Bu haber, bugün New York otomobil fuarında şirketin açıkladığı 2024 Kia EV9 için bazı ABD özelliklerini içeren bir güncellemeyle yeniden yayınlandı. Kia, daha spesifik donanım detaylarını ve fiyatlandırmayı ilerleyen dönemde açıklayacağını söylüyor.

Orta boyutlu üç sıralı elektrikli bir SUV arayan aileler, 2024 Kia EV9’un bu yılın sonlarında Amerika’da satışa çıkmasıyla biraz daha geniş bir seçeneğe sahip olacak. Benzinli Kia Telluride ile neredeyse aynı boyutlarda olan ve blok tasarımlı yapısıyla fark yaratan EV9, Niro EV ile alt kompakt ve EV6 ile kompakt arasında paylaşılan en büyük EV olacak. Kia, geçtiğimiz ay EV9’un küresel lansmanında bazı özelliklerini açıklamıştı ve bugün şirket, New York otomobil fuarında ABD versiyonunu tanıtıyor.

Kia EV9 Odak Noktasına Geliyor

Artık çoğu insan, EV9’un Minecraft benzeri gövde yapısına göz atmıştır. Özgün tasarımı, L.A. otomobil fuarında tanıtılan konseptten önemli ölçüde değişmemiştir. Bazı seri üretim versiyonlarında, gövde renginden parlayan ve farklı desenlere yapılandırılabilen benzer ön vurgu ışıkları bile olacak. Kia, EV9’un 0,28’lik aerodinamik sürtünme katsayısına sahip olduğunu da iddia ediyor – şekli göz önüne alındığında oldukça düşük bir sayı.

EV9’un dış boyutları, Telluride ile neredeyse aynıdır. Elektrikli model, 1974 inç uzun, 77.9 inç geniş ve 69.1 inç yüksekliğindedir (GT-Line için 70.1 inç). Bununla birlikte, EV9, 122.0 inçlik bir aks mesafesiyle akslar arasında ekstra 7.8 inç sunar. EV9’un giyeceği en küçük tekerlekler 19 inç, en büyükleri ise 21 inçtir. Tüm modellerde ayrıca 7.8 inç yerden yükseklik bulunur.

EV9’un yolcu alanı için kesin ölçümler hala saklı tutuluyor. Buna ve bildiğimiz diğer şeylere dayanarak, EV9’un içi Telluride’den daha geniş olacak. Tüm üç sıradaki koltuklarda oturduk ve özellikle en arkadaki sıradaki baş ve bacak mesafesinin daha fazla olduğu EV’nin ferahlığını doğrulayabiliriz. İkinci sıra yapılandırmaya bağlı olarak, tek tek koltuk sayısı altı ila yedi arasında değişiyor (kaptan koltukları kapasiteyi düşük sayıda tutarken, bir bank koltuk daha yüksek sayıyı açar).

Tabii ki, iç paketleme söz konusu olduğunda, EV9’un e-GMP platformu sayesinde düz yük zemini, benzinle çalışan alternatife kıyasla bir avantaj sağlar. Kia, üçüncü sıranın arkasında 20 kübik ayaklık bir yük alanı olduğunu söylüyor. Sürücü ve ön yolcu arkasındaki tüm koltukları katlayarak, yük alanı 82 kübik ayağa kadar büyür.

Hızlı mı Güçlü mü İstiyorsunuz?

2024 Kia EV9, üç güç seviyesine ayrılan iki güç ünitesi yapılandırması ile sunulacak. Dört tekerlekten çekişli çift motorlu yapı dışında, tek motorlu varyantlar çok güçlü olması beklenmiyor. Bununla birlikte, karşılığında şarj başına daha fazla sürüş menzili sunması muhtemeldir.

EV9’un iki arkadan itişli yapılandırması, arka aksa monte edilmiş tek bir elektrik motoru içerir. Temel EV9 (Standart olarak adlandırılır) şu anda bilinmeyen menzil tahminleriyle 77,6 kWh’lik bir batarya paketiyle eşleştirilen tek modeldir. Maksimum çıkış 215 beygir gücü ve 258 pound-ayak torktur. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Telluride’ın 3.8 litrelik V-6 motoru 291 beygir gücü ve 262 pound-ayak tork üretir. Kia, orta boyutlu elektrikli SUV’nun 62 mil/saate 8.2 saniyede çıkabileceğini iddia ediyor, bu en iyi ihtimalle oldukça yavaş sayılır.

EV9 Uzun Menzilli arka itişli modelde düz çizgi hızlanması daha da yavaş olduğu söyleniyor. Kia, 62 mil/saat hızlanma tahmininin 9.4 saniye olduğunu iddia ediyor. Sadece maksimum çıkışın 215’ten 201 beygir gücüne düşmesi değil, Uzun Menzilli modelin daha büyük 99.8 kWh’lik bataryası nedeniyle ağırlık eklemesi de söz konusu. Kia, bu EV9’un yaklaşık 300 mil sürüş menzili sunmasını bekliyor.

Beklenen menzil konusunda bir bilgi yok, ancak EV9 GT-Line da büyük bataryaya sahip ve şu anki en güçlü model – en azından 2025’te geliştirilmekte olan yüksek performanslı GT modeli gelene kadar. Şimdilik, GT-Line’ın her aks üzerinde bir elektrik motoru bulunuyor. Dört tekerlekten çekişli sistem oluşturmanın yanı sıra, 379 beygir gücü ve 516 pound-ayak tork üretmek için birleşiyorlar. Kia, bu sayede AWD EV9’un 60 mil/saate 5 saniyede ulaşabileceğini söylüyor.

EV9’un elektrik motorlarının gücü ne olursa olsun, 800 volt elektrik mimarisi hızlı şarj süreleri sağlar. Kia, daha büyük bataryanın DC hızlı şarj cihazıyla %10’dan %80’e kadar şarj süresinin 25 dakikadan kısa olduğunu iddia ediyor. Kia, Hyundai ve Genesis’in hızlı şarj özelliklerine dair testlerimiz, bu iddianın inanılabilir olduğunu gösteriyor. EV9’un ayrıca 5000 pound çekme kapasitesi bulunuyor.

Picture of Yigit AKSÜT
Yigit AKSÜT
Elektrikli Araç Editörü