Amazon Prime Kargo Teslimatlarında Rivian EDV Van ile yapmaya başladı!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Abone Ol

google-news-logo-desktop

Rivian’ın R1T pick-up ve üç sıralı R1S SUV şu anda kamuoyunun büyük ilgisini çekse de, yeni nesil otomobil üreticisinin yeni elektrikli teslimat vanı, halkın büyük çoğunluğunun Rivian ile ilişkilendireceği şey olabilir. Daha önce Rivian Amazon EDV’nin geliştirme süreci sırasında perde arkasına geçme şansı bulduk ve şimdi tüm ülke genelinde yollarda oldukları için, otomobil üreticisi bizi üretim elektrikli teslimat vanını incelemeye davet etti. İşte öğrendiğimiz bazı şeyler.

Rivian Van Özellikleri

Rakip BrightDrop Zevo gibi, Rivian Amazon EDV iki konfigürasyonda mevcuttur. EDV700, resimde görüldüğü gibi, ikisinin daha büyüğüdür. Prime paketlerinin (veya sonunda Rivian markalı RCV700’deki diğer çeşitli kargolar) 700 metreküp taşımak üzere tasarlanan EDV700, standart bir benzinli adım vanı kadar büyüktür ve iki ön monteli motorla çalışır. Rivian, güç çıkışı hakkında konuşmuyor, ancak bunların R1T ve R1S’te kullanılan ön motorların detaylandırılmış sürümleri olduğunu söylüyor. Rivian’ın 135 kWh’lik “Büyük Paket” bataryası ile destekleniyor, ancak daha küçük, daha hafif bir lityum demir fosfat batarya paketi üzerinde çalışıldığı söyleniyor.

Rivian, EDV700’ün tek şarjla 150 mil yol alabileceğini söylüyor ve neredeyse tüm şarjın gece boyunca Seviye 2 şarj cihazları üzerinden gerçekleşmesine rağmen, vanın 50 kW’lık zirve hızında DC hızlı şarj edilebilir. Karşılaştırma noktası olarak Zevo 600, 250 mil için derecelendirilmiş daha büyük 165 kWh’lik bir batarya paketine sahiptir ve 120 kW’a kadar hızlarda DC hızlı şarj edilebilir.

Tüm Rivian vanlar, elektrikli pick-up ve SUV’nin süslü elektro-hidropnömatik hava süspansiyonunu tercih eden R1 platformunun “düşük özellik içeriği” sürümünde çalışır ve ön tarafta kompozit enine yaprak yayları, arkada ise çelik yaylar kullanır. Rivian’ın tüketici ürünleri bol miktarda özelleştirme sunsada, EDV’de sadece bir sürüş modu ve R1T/R1S’in Yüksek rejeneratif ayarına benzer bir rejeneratif fren ayarı bulunmaktadır.

Modüler Yapı ve Kolay Onarılabilirlik

Posta servisinin yeni Oshkosh NGDV’sine benzer şekilde, Rivian Amazon EDV’nin görev döngüsü, vanın tasarımına dair birçok kararı etkilemiştir. Beklenen 7 ila 10 yıllık ve 300.000 mil ömürle, Rivian EDV’nin mahallede dostça bir yüz olarak sunulmasını sağlamak istemiştir. Vanın çizgi film benzeri görünüşü de işlevsel bir amaç taşır. Alçak, kısa burun ve büyük elektrikli ısıtmalı ön cam, olağanüstü görüş açısı sağlar (Rivian tasarım şefi Jeff Hammoud’un vanın hemen önünde diz çökmesiyle doğrulandı), siyah kalıplı plastikler hasarı iyi gizler ve ucuz değiştirilir ve vanın yanlarını oluşturan çelik bantlar modülerdir – bir takımını çıkarın ve EDV700 sihirli bir şekilde EDV500’e dönüşür. Mercedes-Benz Sprinter büyüklüğündeki EDV500, ‘700’den de dar olup aslında ön panelde küçük bir uzantı paneli bulunmaktadır ve EDV500 için çıkarılır.

Güvenlik Özellikleri

Güvenlik ve sürücü konforu, EDV’nin geliştirilmesinde önemli hususlardı. İlk konuda, Rivian vanı, hem pasif hem de aktif güvenlik özelliklerini içeren benzersiz bir araçtır. Rivian vanı, sürücü, perde, yan ve göğüs hava yastıkları, 360 derece kameralar ve ultrasonik sensörler, otomatik acil frenleme, kör nokta izleme ve hatta Rivian’ın Driver+ gelişmiş sürücü destek sistemi gibi özelliklerle donatılmıştır.

Yigit AKSÜT
Yigit AKSÜT
Elektrikli Araç Editörü