Son şampiyon Max Verstappen, kırmızı bayrak nedeniyle birkaç dakika erken sona eren antrenman seansını zirvede tamamladı. Melbourne’da heyecan ve rekabetin hız kesmediği bu antrenmanda, pilotlar sınırları zorladı ve performanslarını ortaya koydu.
Melbourne Pistinde Sıcak Rekabet
Formula 1 Melbourne pisti, sınırların keskin ve esnek olduğu bir alan olarak her tur ve antrenman seansının önemini artırıyor. Seans başında hava ve pist sıcaklıkları Avustralya şartlarının altında olsa da, Pirelli’nin C2-C3-C4 lastikleriyle Melbourne’a gelmesiyle hareketlenme başladı.
Çaylak Pilot Oscar Piastri’nin Göz Dolduran Performansı
Pit yolunun açılmasıyla birlikte birçok pilot piste çıktı. İlk dikkat çeken isimlerden biri, kendi evinde yarışacak olan çaylak pilot Oscar Piastri oldu. Lastik tercihleri ise orta ve sert arasında değişiyordu.
Seansın İlk Yarısında Max Verstappen’in Liderliği
İlk zaman turlarının ardından zirve, Pierre Gasly’nin elindeydi. Ancak kısa süre sonra Lewis Hamilton ve Sergio Perez tarafından geçildi. Perez, 1:20.267’lik turuyla liderliğe yükseldi. Bu sırada Max Verstappen, yumuşak hamurla piste çıkan tek isim olarak öne çıktı ve 1:21.273 ile Perez’in hemen arkasında kaldı.
Verstappen, ikinci turunda 1:19.332 ile zirveyi ele geçirdi. Bu esnada, Perez de 1:19.551 ile ikinciliğini pekiştirdi.
Seansın İkinci Yarısında Pilotlar Performanslarını Artırıyor
Seansın orta noktasına yaklaşırken, Piastri yumuşak hamura geçerek Verstappen dışında bu hamuru kullanan ilk isim oldu. Yumuşak hamur konusunda Piastri’yi George Russell ve Ferrari pilotları takip etti.
İlk yarım saatte pek ortada görünmeyen Ferrari pilotları, kendilerini 3. ve 4. sıralara yükselttiler. 33. dakikada Yuki Tsunoda’nın spin atması ve çakıl havuzundan geçmesiyle seans heyecanını daha da artırdı.
Kırmızı Bayrak, Trafik ve Tehlikeli Anlar
37. dakikada seans, sürpriz bir kırmızı bayrakla durduruldu. Bu durum, pistte ciddi trafiğe ve tehlikeli anlara neden oldu. Hulkenberg’in son virajda Norris ile yan yana geldikten sonra çime çıkması bu tehlikeli anların en önemlisiydi.
Son Dakikalar ve Verstappen’in Üstünlüğü
Kırmızı bayrak periyodu, damalı bayrağa 14 dakika kala sona erdi. Bu sırada ilk beşte Verstappen, Perez, Alonso, Leclerc ve Sainz sıralaması yer almaktaydı. Son yedi dakika kala, Verstappen’in 4. virajda bordürleri fazla kullanarak spin atması sebebiyle sarı bayraklar dalgalandı.
Verstappen, hızlı bir şekilde yola devam etti, ancak yumuşak hamurlarla son bir hızlı tur atma şansı ortadan kalkmıştı. Buna rağmen son şampiyon, zirvedeki yerini koruyarak antrenman seansını 1. sırada tamamladı.
1. Antrenman Sıralama Sonuçları
POS | NO | DRIVER | CAR | TIME | GAP | LAPS |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:18.790 | 17 | |
2 | 44 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:19.223 | +0.433s | 20 |
3 | 11 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:19.293 | +0.503s | 19 |
4 | 14 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:19.317 | +0.527s | 23 |
5 | 16 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:19.378 | +0.588s | 16 |
6 | 55 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:19.505 | +0.715s | 20 |
7 | 4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:19.536 | +0.746s | 16 |
8 | 10 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:19.646 | +0.856s | 22 |
9 | 63 | George Russell | MERCEDES | 1:19.699 | +0.909s | 23 |
10 | 18 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:19.766 | +0.976s | 19 |
11 | 23 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:19.766 | +0.976s | 21 |
12 | 81 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:19.777 | +0.987s | 22 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:19.806 | +1.016s | 19 |
14 | 21 | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:19.933 | +1.143s | 25 |
15 | 2 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:20.074 | +1.284s | 21 |
16 | 31 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:20.175 | +1.385s | 20 |
17 | 22 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:20.399 | +1.609s | 14 |
18 | 77 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:20.419 | +1.629s | 21 |
19 | 24 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:20.569 | +1.779s | 22 |
20 | 20 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:21.147 | +2.357s | 17 |