Elektrikli araçlar günümüzün en popüler konularından biri haline geldi. Ancak, bu araçlar için gerekli olan bataryaların üretimi ve tedariki de aynı ölçüde önemlidir. Çinli batarya devleri, dünya genelindeki batarya üretiminde önemli bir konuma sahip olurken, diğer ülkelerin batarya pazar payları oldukça sınırlı kalmıştır.
CATL ve BYD gibi büyük Çinli batarya üreticileri, dünya genelinde piyasaya arz edilen batarya üretiminin yarısından sorumlu. SNE Research’ün raporuna göre, 2023’ün ilk çeyreğinde küresel elektrikli araç batarya üretim kapasitesi 133 GWsa’e ulaşmıştır. Bu üretim kapasitesinin %60’ı Çinli şirketlere aittir.
Çinli batarya devleri, dünya genelindeki elektrikli araç endüstrisinde öncülük yapıyor. CATL, 46.6 GWsa batarya üretimiyle liderliğini sürdürürken, BYD 21.5 GWsa batarya üretim kapasitesiyle ikinci sırada yer alıyor. LG Energy Solution ise 19.3 GWsa ile ilk üç sırayı tamamlıyor.
Çinli şirketlerin batarya üretimi geçen yıla göre önemli ölçüde artmıştır. CATL’in batarya üretim kapasitesi %35 artarken, BYD tarafında ise %115 gibi ciddi bir artış söz konusu.
Çin’in ardından Güney Koreli şirketler, batarya üretiminde önemli bir paya sahiptir. Samsung SDI, LG Energy Solutions ve SK’nın toplam pazar payı %24.7’dir. Panasonic ise dünya genelinde ilk 10’da yer alan tek Japon şirkettir. Şirket, ilk çeyrekte 11.9 GWsa üretim kapasitesine sahipti ve Tesla gibi büyük şirketlere batarya tedarik etmektedir.
Dünya genelinde elektrikli araç endüstrisi hızla büyümeye devam ediyor. Ancak, bu endüstri için gerekli olan batarya üretimi ve tedariki de oldukça önemlidir. Çinli batarya devleri, dünya genelindeki batarya üretiminde öncülük yaparken, diğer ülkelerin batarya pazar payları oldukça sınırlı kalmaktadır.