Sikayetvar.com, otomotiv endüstrisinin nabzını tutan bir araştırma gerçekleştirdi. Bu alanda en fazla konuşulan sektörlerden biri olan otomotiv sektörü, platformun 50.000’den fazla kullanıcısının katılımıyla gerçekleştirilen “Ürün İnceleme” anketleri üzerinden değerlendirildi.
Elektrikli ve Hibrit Araçlar En Yüksek Memnuniyet Oranına Sahip
Araştırma sonuçlarına göre, tüm araç tipleri göz önüne alındığında elektrikli ve hibrit araçlar 8.6 puanla en memnun eden araç tipi oldu. Lüks spor otomobiller 8.59 puanla ikinci sırada yer alırken, bu sıralamayı sedan lüks ve suv-crossover lüks araç tipleri takip etti.
Elektrikli ve Hibrit Araçlar Fiyat/Performans Kriterinde Zirvede
Fiyat/performans kriterinde ise yine elektrikli ve hibrit araçlar 8.6 puanla birinci oldu. Bu kategoride lüks spor otomobiller de ön plana çıktı. Ancak, ticari amaçlarla kullanılan panelvanların genel memnuniyet oranı diğer araç tiplerine göre daha düşük olduğu görüldü.
Kullanıcılar Tasarım ve Konforda “Lüks Sedan” Diyor
Tasarımda 8.6, konforda 9 puan alan lüks sedanlar, bu kriterlerde kullanıcıların en memnun olduğu araç tipi oldu. Tasarım ve konfor konusunda öne çıkan diğer araç tipleri arasında lüks spor otomobiller, elektrikli ve hibrit araçlar yer aldı.
Aksesuar-Elektronik ve Performans-Tüketimde Elektrikli ve Hibrit Araçlar Öne Çıkıyor
Aksesuar-elektronik kriterinde 8.73, performans-tüketim kriterinde 8.67 puan alan elektrikli ve hibrit araçlar, bu kategorilerde de zirvede yer aldı. Yetkili servis hizmetinde en yüksek memnuniyet oranına sahip olan araç tipi lüks spor otomobil kategorisi oldu.
Yakıt tüketimi konusunda da hibrit ve elektrikli araçlar, 8.64’lük memnuniyet skoruyla kullanıcıların en çok tercih ettiği araç tipi oldu. Bu kriterde en düşük memnuniyet skoru ise pick-up’lara ait oldu.
Araştırma sonuçlarına göre, tasarım, konfor, performans ve tüketim, yetkili servis hizmeti, memnuniyet ve tavsiye ve yakıt tüketimi kriterlerinde en düşük memnuniyet skoru, LPG ve benzinli araçlardan geldi. Geçmiş yıllarda oldukça popüler olan LPG’li araç kullanımındaki memnuniyet oranının giderek düştüğü görülüyor.