Scuderia Ferrari, sezona istediği başlangıcı yapamayan bir takım olarak, Imola’ya büyük güncellemelerle geleceğini açıkladı. Bu güncelleme paketi kapsamında SF-23’te yeni bir taban ve arka süspansiyon göreceğiz. Ayrıca, aracın meşhur küvet sidepod’ları da ufak değişikliklere uğrayacak. Ferrari, Frederic Vasseur ve ekibinin SF-23’ün potansiyelini ortaya çıkarmak için yaptığı plana dair tüm detayları açıkladı.
Ferrari’nin 2023 sezonu için kayıp bir yıl mı olacak?
İtalya’daki birçok meslektaşımız, 2023 sezonunu “geçiş yılı” olarak nitelemekte. Bu sezon, Ferrari’nin yeni bir konseptle ve büyük değişikliklerle geleceği 2024 sezonu öncesinde önemli bir geçiş yılı olacak.
Ferrari, Maranello’da bir plan oluşturarak bu geçiş yılını avantaja çevirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Enrico Cardile ve ekibi, bu planı takip ederek, SF-23’te yapılacak olan ilk büyük değişiklikleri 21 Mayıs’taki Emilia Romagna Grand Prix’sinde uygulayacak.

Ferrari’nin güncelleme planlarını değiştirdiği açık
Ferrari, normal şartlarda güncellemelerini sezona dengeli bir şekilde yaymayı planlıyordu. Ancak SF-23’teki sorunlar, takımın planını değiştirmesine sebep oldu. Ferrari, 2023 sezonunda kaybolmamak için güncelleme planını değiştirerek büyük bir karar aldı.
Güncelleme çalışmaları hız kazandı
Güncelleme çalışmaları artık daha hızlı işliyor ve yapılacak değişiklikler, alınacak riskler daha büyük. Bütçe sınırının sunduğu kaynakların büyük kısmı da bu çalışmalara ayrılacak.
SF-23’ün en büyük sorunlarından birisi, belli hızlarda dalgalanma yaşaması ve bu yüzden de istenilen alçaklıkta sürüş yapamamasıydı. Ferrari, SF-23’te sürüklenmeyi azaltmaya odaklandı ve bu konuda gelişme kaydedildi. Ancak aracın sürüklenmesi azaltılırken, dalgalanmaya gerektiği kadar dikkat edilmedi ve bu sorun geri döndü.