Honda, elektrifikasyon sürecindeki ilerlemesi ve dönüşümü hakkında son güncellemeleri düzenlediği bir basın toplantısında paylaştı. Ürettiği motosikletler ve otomobiller kapsamında sıfır çevresel etki ile sıfır trafik kazası ölümü amaçları doğrultusunda dünyanın her yerinde insanların keyifli bir şekilde hareket özgürlüğünü yaşaması için çalışmalarına devam eden Honda, bu alandaki faaliyetlerinin yapısını güçlendiriyor.
Honda, mobilitenin ilerlemesi için beş temel alana odaklanacak. Bunlar; güç ünitelerinin karbon nötrlüğü, enerji yönetim sistemi, kaynak dolaşımı, otomatik sürüş/gelişmiş sürücü destek sistemi ve Nesnelerin İnterneti (IoT) olarak belirlendi.
Yeni değer yaratımını daha hızlı gerçekleştirmek için yıllık 10 milyar yen yatırım bütçesi ayıran ve girişimcilerle proaktif bir şekilde açık inovasyon peşinde koşan Honda, gelecekte ihtiyaç duyulabilecek teknolojilerin girişimlerine yatırım gerçekleştirdi. Yapay Zeka (AI), sentetik yakıtlar, batarya geri dönüşümü ve nükleer füzyon güç üretim teknolojileri gibi alanlarda yatırımlar gerçekleştiren Honda, bu şekilde sıfır çevresel etki ile sıfır trafik kazası ölümü amaçları doğrultusunda çalışmalarına hız kazandırıyor.
HONDA’NIN ELEKTRİFİKASYON HAMLESİ
Motosiklet tarafında 2025 yılına kadar dünya genelinde 10’dan fazla elektrikli motosiklet modelini piyasaya sürmeyi planlayan Honda, aynı zamanda elektrikli modellerin yıllık satışını 2030 yılı itibarıyla toplam birim satışlarının yaklaşık yüzde 15’ine denk gelen 3,5 milyon adede çıkarmayı da hedefliyor.
2023 yılı içerisinde ilk elektrikli scooter modeli olan EM1 e: önce Japonya, daha sonra Avrupa ve Endonezya’da Honda Mobil Güç Paketi e: değiştirilebilir batarya ile satışa sunulacak.
Honda’nın EV ve yakıt hücreli elektrikli araç (FCEV) satış oranlarında yüzde 100’e ulaşmayı hedeflediği belirtiliyor. Bu amaçla Honda, 2030 yılına kadar yılda 2 milyon adedin üzerinde üretim hacmine sahip 30 EV modelini dünya çapında satışa sunmayı planlıyor. Bu planlar kapsamında Kuzey Amerika’da General Motors (GM) ile birlikte geliştirilen Honda Prologue ve Acura ZDX modellerinin 2024 yılında satışa sunulması planlanıyor.
Honda’nın orijinal özel EV platformuna dayanan yeni Elektrik&Elektronik (E&E) yapısını benimseyen orta boyutlarda bir EV modelinin de 2025 yılında yollarda olması bekleniyor. Ayrıca, Çin’de 2024 yılının başında e:NS2 ve e:NP2 modellerinin satışa sunulması ve nisan ayında Şanghay Otomobil Fuarı’nda tanıtılan e:N SUV xù konsept modeline dayalı seri üretim modellerinin 2024 yılı bitmeden satışta olması planlanıyor.
2027 yılına kadar Çin’de, bahsedilen üç model dahil olmak üzere toplam 10 yeni EV modelinin tanıtılması hedefleniyor. Ayrıca global pazarlar içerisinde farklı olarak 2035 yılına kadar Çin’deki Honda otomobil satışlarının yüzde 100’ünün EV modelleri olması hedefleniyor.
ELEKTRİFİKASYON SÜRECİNDE BATARYALARA YÖNELİK YATIRIMLAR
Elektrifikasyon sürecinde istikrarlı bir ilerleme sağlamak için Honda, batarya tedarikinden bunların üretimine yönelik kaynak dolaşımına kadar farklı alanlarda çeşitli stratejik ortaklıklara imza atıyor.