Hyundai Ioniq 5 N: Elektrikli Güç Bombası Nürburgring’de 10.000 km’yi Devirdi

Facebook
Twitter
LinkedIn

Abone Ol

google-news-logo-desktop

Hyundai Ioniq 5 N, yoğun geliştirme programının son aşamasına girmiş durumda. Test ekipleri tarafından Nürburgring’de 10.000 km yol yapmaya tabi tutulan araç, bu testlerle sınırlarını zorluyor. Tahminlerimize göre, bu yaklaşık 480 tur demek.

Aslında, Hyundai Ioniq 5 N, 13 Temmuz’da Goodwood FoS’ta büyük bir tanıtım etkinliğinde yer almadan önce, aracın yükseltmelerinin mümkün olduğunca kapsamlı bir şekilde test edilmesi amacıyla başka bir 10.000 km testine daha tabi tutulacak.

Yeni Ioniq 5 Görüntüsü Değişik

Standart Ioniq 5’e kıyasla pek çok şey değişti: çekici görünümlü ön tasarımı daha büyük bir ızgaraya (oldukça gerekli olan) yer açmak için kesildi ve böylece daha verimli bir radyatöre hava beslemesi sağlandı.

Aynı zamanda, bataryanın ön koşullandırma sistemi üzerinde daha fazla odaklanıldı: Drag (Hızlanma) ve Track (Pist) olmak üzere iki mod, hücreleri maksimum, anında hızlanma performansı veya maksimum, yarış süresini uzatma imkanı için ısıtacak veya soğutacak.

Ioniq 5 N ayrıca daha büyük fren diskleri (400 mm, sorduğunuzu duyar gibiyim) içeriyor. Bu diskler hafif bir malzemeden üretilmiştir, ancak spesifik malzeme belirtilmemiştir. Bu frenler, tek başına 0.6G durma gücüne sahip olan regen frenlemesinden sonra devreye girer. Hyundai, bu rakamın sektör lideri olduğunu iddia ediyor.

Hyundai Nürburgring Testi

Hyundai’nin N markası ve motor sporları şefi Till Wartenberg, “Her N modelinin Nürburgring’de son derece hassaslaştığı yerdir, bu yüzden ilk yüksek performanslı tam elektrikli N modelimiz de burada kendini kanıtlamalı” dedi. “Ioniq 5 N, Nordschleife’deki 10.000 km dayanıklılık testini tamamladı ve bu, aracın yüksek dayanıklılığını ve pist performansını kanıtlayan önemli bir kilometre taşı. Ve yine de, IONIQ 5 N’nin sınırlarını zorlamak için ikinci 10.000 km testimize başladık.”

Ve bazı sürücülerin hâlâ performanslı elektrikli araçların biraz sıkıcı olduğunu düşünmesinden endişe eden şirket, şüphecileri ikna etmek için performans dışı özellikler sunuyor. Bu kapsamda, araçta sekiz ileri vitesli bir çift kavramalı şanzırmış gibi davranan N e-Shift sistemi bulunuyor ve 10 hoparlörlü ses sistemi, farklı ses temaları çalıyor; böylece 2.0 litrelik turbo bir araç – örneğin i30 N – veya bir savaş jeti sürüyormuş gibi hissedebilirsiniz…

Hızla Nürburgring’de dönüyorken tam olarak ihtiyaç duyduğunuz şey budur.

Yigit AKSÜT
Yigit AKSÜT
Elektrikli Araç Editörü