İsveç, 2025 yılında E20 otoyolundan başlamayarak 2035 yılına kadar toplam 3 bin kilometreyi aşan mesafeye kalıcı olarak elektrikli yol sistemi entegre ederek elektrikli araçları şarj etmeyi hedefliyor.
Kablosuz Şarj İmkanı Sunan Elektrikli Yollar
Elektrikli araçların yoldayken kablosuz bir şekilde şarj edilebilmesi mantığı çok yeni bir kavram değil. Geçtiğimiz yıl Japonya’nın da dahil olduğu bazı ülkeler bu uygulamayı bir süredir test ediyor. İsveç ise bu uygulamayı 2025 yılında kalıcı olarak kullanıma sunan ilk ülke olmayı hedefliyor.
ERS: Elektrikli Yol Sistemi ve İlk Uygulama Alanı E20 Otoyolu
ERS ya da dilimizdeki adıyla ‘elektrikli yol sistemi’, elektrikli araçların şarj istasyonlarına uğramadan daha fazla mesafe kat edebilmesine olanak sağlayacak. İsveç’te ilk olarak E20 isimli otoyolun ERS ile donatılmasına karar verilmiş. Bu otoyol, ülkenin Stockholm, Gothenburg ve Malmö gibi büyük şehirleri arasında kaldığı için oldukça önemli bir konumda.
3 Bin Kilometrelik Elektrikli Yol Dönüşümü Hedefi
Büyük plan kapsamında 3 bin kilometreden fazla İsveç yolunun elektrikli yola dönüştürülmesi planlanıyor. E20, bu planın ilk aşaması olacak. Ancak henüz ilk otoyolun hangi tür elektrikli yol teknolojisi ile donatılacağına henüz karar verilmemiş.
İsveç’te Elektrikli Yol Teknolojilerinin Test Süreci
İsveç, elektrikli araçları şarj edebilen yolların test edilmesi konusunda öncü ülkelerden bir tanesi. Ülkede halihazırda üç farklı çözüm deneniyor. 2016 yılında, İsveç’in merkezindeki Gävle’de elektrikli tren veya tramvaya benzer şekilde ağır taşıtların pantograflar aracılığıyla şarj edilmesini sağlamak için elektrik hatları kullanılan iki kilometrelik (1,2 mil) bir yol açıldı.