1. Home
  2. »
  3. Tesla
  4. »
  5. Tesla Model Y’nin Fiyatı Türkiye’de 2 Milyon TL’ye Yaklaşıyor: İşte…

Kablosuz Şarj Teknolojisiyle Toyota RAV4 PHEV’nin Elektrikli Menzili 2.000 km’ye Ulaştı

01/06/2023

Yayınlanma

01/06/2023

Düzenlenme

admin

EV Editörü

Facebook
X
WhatsApp

Kablosuz şarj teknolojileri, elektrikli araçlar için önemli bir gelişme alanıdır. Bu kez Electreon adlı bir girişim, kablosuz şarj teknolojisini ele alan bir çalışmayla karşımıza çıkıyor. Şirket, kablosuz şarj teknolojisini entegre ettiği Toyota RAV4 PHEV modeliyle bir test pistinde 100 saat süren bir çalışma gerçekleştirdi. Bu süre boyunca RAV4 PHEV, sadece elektrik gücü ve yoldan aldığı enerjiyle toplamda 1.942 kilometre yol kat etmeyi başardı.

Kablosuz Şarj Teknolojisiyle 241.69 kWsa Elektrik Transferi Gerçekleştirildi

Test sırasında araç zaman zaman sürücü değişimi için durmak zorunda kaldı, ancak yakıt dolumu veya bataryanın istasyonda şarj edilmesi gibi bir işlem yapılmadı. Test sırasında yalnızca kablosuz şarj teknolojisi kullanılarak toplamda 241.69 kWsa elektrik araca transfer edildi. Buna ek olarak, saf içten yanmalı motorlu bir araca göre 373.28 kg emisyon tasarrufu sağlandı.

Toyota RAV4 PHEV, Uzun Menziliyle Dikkat Çekiyor

Toyota RAV4 PHEV, isminden de anlaşılacağı gibi şarj edilebilir hibrit sisteme sahip bir otomobildir. Küçük bir 18 kWsa batarya ile normalde yaklaşık 70 kilometre saf elektrikli sürüş menzili sunar. Ancak Electreon’un teknolojisi sayesinde aynı batarya ile 2.000 kilometreye yakın bir menzil elde etmek mümkün hale gelmiştir.

Testin ortalama olarak saatte 20 km/s hızda yapıldığı göz önüne alındığında, hızın düşük olduğu ve özellikle uzun yol gerçek hızlarını yansıtmadığı eleştirileri yapılabilir. Ancak bu teknolojinin henüz erken bir aşamada olduğunu ve sürekli olarak geliştirildiğini unutmamak önemlidir.

Toyota RAV4 PHEV ve Electreon İş Birliği

Test için Toyota RAV4 PHEV’nin seçilmesinin iki temel sebebi bulunmaktadır. İlk olarak, bu testin asıl amacı, elektrikli yolların büyük batarya gereksinimini azalttığını göstermektir. Kullanılan otomobilde 18 kWsa gibi küçük bir batarya bulunmaktadır. İkinci bir sebep ise Electreon’un mart ayında Toyota ve DENSO ile bir anlaşma imzalamış olmasıdır.

Electreon, Toyota ve DENSO ile olan iş birliğinin yanı sıra diğer iş ortaklarıyla da çalışmaktadır. İsrail merkezli firma, İsveç, Fransa ve Belçika’da kurduğu pilot projelerde teknolojisini test etmektedir.

İzmir Haberleri