Elektrikli otomobil sektöründe sınırları zorlayacak yeni pil teknolojisi, Titan Silicon, menzil ve şarj süreleri konusunda büyük iyileşmeler vaat ediyor. Bu devrim niteliğindeki teknoloji, ilk olarak Mercedes EQG elektrikli G Wagon modelinde kullanılacak.
Titan Silicon Pil: Enerji Depolama ve Menzil Artışında Yeni Bir Dönem
Titan Silicon pil teknolojisi, silikon bazlı elektrotlar sayesinde enerji depolama kapasitesinde önemli artışlar sağlıyor. Pratikte, silikon anotlar, grafit ve diğer metal alaşımlarına göre aynı miktarda alanda 10 kat daha fazla enerji depolama yeteneği sunuyor. Yapılan testler, silikon anot tabanlı lityum iyon bataryaların enerji yoğunluğunda yüzde 40’a varan bir artış gösteriyor.
Menzilde Yüzde 20’lik Artış ve Hızlı Şarj
Sila Technology tarafından yapılan açıklamada, Titan Silicon pil teknolojisinin menzilde yüzde 20’lik bir artış sağlayabileceği belirtiliyor. Bu da ortalama bir elektrikli otomobil için ekstra 160 kilometre menzil anlamına geliyor. Ayrıca Titan Silicon pilin şarj performansını artırarak, bir pilin 20 dakika gibi kısa bir sürede %10’dan %80’e kadar şarj edebileceği ifade ediliyor. Bu sürenin daha da azaltılması için geliştirmelerin devam ettiği söyleniyor.
Güvenlik ve Ağırlıkta İyileşmeler
Sila, Titan Silicon pil teknolojisinin grafit anotlara kıyasla şarj döngüsünden veya güvenlikten ödün vermeden bu başarıyı elde ettiğini vurguluyor. Hatta pilin ağırlığında da yüzde 15’e varan bir azalma söz konusu. Bu da otomobillerde yüzde 20’e varan bir alan tasarrufu sağlayabilir.
Üretim Tesisleri ve Piyasaya Sürülme
California merkezli şirket Sila Technology, Titan Silicon pil teknolojisinin seri üretime başladıktan sonra ticari olarak kullanılabilir olacağını duyurdu. Yeni teknoloji ilk olarak elektrikli Mercedes-Benz EQG G Wagon’a güç verecek ve sektörde büyük etki yaratması bekleniyor.