FIA, grid çizgilerini genişletip, grid pozisyonunu gösteren bir kılavuz çizgi eklemiş olsa da, pilotlar bu çözümlerin yarışlarda başarı getireceğine inanmıyorlar. Sezonun ilk iki yarışında Fernando Alonso ve Esteban Ocon’a verilen beş saniyelik cezaların ardından FIA’nın aldığı bu karar, pilotlar arasında tartışma konusu oldu.
Eksik Görüş ve Dikkat Dağıtan Sarı Çizgi
Pilotların yeni çözümlere kuşkuyla yaklaşmasının temel sebepleri, eksik görüş ve dikkat dağıtan sarı çizgi olarak öne çıkıyor. Alonso, gridde doğru konumlanmanın zor olduğunu belirtirken, sarı çizgiye konsantre olmaları gerektiğini ifade etti. Ayrıca, grid çizgilerini görmekte zorlandıklarını ve bu durumun dikkatlerini dağıttığını söyledi.
Grid Çizgilerinin Görülmesi Zorlaşıyor
Alonso’nun eski takım arkadaşı Ocon da, görüş zorluğuna dikkat çekti ve grid çizgilerini görmekte yaşanan zorluk nedeniyle ihlallerin artabileceğini belirtti. Ocon, oturdukları yerden hiçbir şey göremediklerini, bu yüzden takımla birlikte koltuklarını daha alçakta ayarlamak için çalıştıklarını ifade etti. Bahreyn’deki yarışta kurallara uymadıkları için ceza aldıklarını kabul eden Ocon, benzer sebeplerle daha fazla aracın ceza alabileceğini düşünüyor.
F1 Araçlarında Görüş Sorunu
Williams’ın genç pilotu Logan Sargeant, F1 araçlarının F3 ve F2 araçlarına göre görüş açısından oldukça farklı olduğunu söyledi. Sargeant, F3 ve F2 araçlarında her şeyi rahatça görebildiklerini, ancak F1 aracında hiçbir şey göremediklerini belirtti. Bu nedenle, sağ veya sol duvarlara işaret koymak, aracın ne kadar ilerleyebileceğini bilmek için iyi bir yöntem olabilir.
FIA’nın Zorlandığı Ceza Sistemi
Mercedes sürücüsü George Russell ise, FIA’nın pilotlar için oldukça kolay olan kural ihlallerine karşı ceza verirken zorlandığını düşünüyor. Russell, bu tür ihlallere ceza vermenin inanılmaz derecede zor olduğunu ve beş saniyelik cezanın muhtemelen çok sert olduğunu belirtti. Gride geldiklerinde hiçbir şey göremediklerini ifade eden Russell, cezanın ihlalin büyüklüğüne göre verilmesi gerektiğini düşünüyor.