Avrupa’da e-yakıt konusunda yaşanan tartışmaları “gereksiz gürültü” olarak niteleyen Volkswagen CEO’su, içten yanmalı motorların 2035’e kadar zaten tarih olacağını ifade etti. Bu nedenle, e-yakıt meselesinin gereksiz olduğuna inanmaktadır.
2035’te İçten Yanmalı Motorların Sonu
Avrupa’da 2035 yılında içten yanmalı motorlu araç satışlarının sona ermesi gündemde olan bir konuydu. Almanya, bu konuda itiraz ederek içten yanmalı motorlar için e-yakıt istisnası talep etti. Taraflar yapılan görüşmelerin ardından istisna konusunda anlaşmaya vardı.
Automotive News Europe, Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer’a Avrupa’daki e-yakıt tartışmalarını sordu. Schäfer, içten yanmalı motorların döneminin 2035’te zaten sona ereceği için e-yakıt tartışmalarını gereksiz bulduğunu belirtti.
Volkswagen’in Elektrikli Araç Hedefleri
Volkswagen’in 2033 yılından itibaren Avrupa’da sadece elektrikli araç satışlarına yöneleceği biliniyordu. Schäfer, 2030’da Volkswagen’in yıllık satışlarının en az yüzde 80’inin tam elektrikli araçlardan oluşacağını söyledi. CEO, “Neden hiçbir fayda sağlamayan eski teknolojiye yatırım yapalım ki?” ifadelerini kullandı.
Grup İçinde Fikir Ayrılıkları
Volkswagen CEO’sunun bu açıklaması, Porsche gibi grup markalarının e-yakıt istisnasını desteklediği düşünüldüğünde sürpriz olarak kabul edilebilir. Porsche, geçtiğimiz yılın sonunda Şili’deki pilot fabrikasında sentetik yakıt üretimine başladığını duyurmuştu. Ancak, görünen o ki grup içerisinde e-yakıt konusunda farklı düşünceler mevcut.
Volkswagen’in Elektrikli Araç Geleceği
Volkswagen CEO’su ayrıca, elektrikli araç geleceği hakkında da bilgi verdi. Schäfer, yeni tanıtılan ID.2all modelinin 25 bin eurodan düşük bir fiyatla satılacağını ve en geç 2026-2027 gibi 20 bin euronun altında fiyat etiketine sahip başka bir modelin geleceğini açıkladı. Bu gelişmeler, Volkswagen’in elektrikli araç pazarında daha rekabetçi olmayı hedeflediğini gösteriyor.